viernes, 19 de enero de 2018

2º Primaria sem. 22 al 26 de ene. 2018

TAREA 2°

Semana del 22 al 26 de enero 2018

***Si el alumno lleva trabajo pendiente favor de realizarlo***
***Favor de firmar las tareas en los trabajos realizados***
****Es importante que el alumno ponga fecha y valor en todos los trabajos****
*Es importantísimo que el alumno (a) cumpla con todas las tareas.

LUNES 22  *En pocas palabras ( libro páginas 36 a la 39)
*Matemáticas: Ejercicio de valor posicional que el maestro proporcione


MARTES 23   *Caligrafía: (Ejercicios en libreta blanca)         
                                                                                           


MIÉRCOLES 24  * Español: Escribe una carta personal ( basado en el ejemplo que el maestro proporcionará en la libreta)

JUEVES 25   *Matemáticas: Operaciones básicas (Ejercicios que el maestro proporcione)
Además, incluiremos un ejercicio para reforzamiento de lectura.

VIERNES 26      *CTE (No hay clases)                                                                                         

*****PROYECTO PLUS*****
De acuerdo al reglamento estamos trabajando en el proyecto PLUS ( P= puntualidad, L= limpieza, U= uniforme, S= salón de clases ) por lo tanto los alumnos deberán destacar en estos 4 aspectos para poder ganar; venir impecables a clase, los niños con su uniforme correspondiente: lunes, miércoles y viernes uniforme de gala, bien peinados y zapatos negros, martes y jueves uniforme deportivo y tenis completamente blancos; por otra parte las niñas los lunes, miércoles y viernes a parte de traer uniforme de gala deberán venir peinadas con cebolla y moño blanco grande y los martes y jueves con cola de caballo en trenza y moño amarillo grande.

A parte del uniforme deberán llegar puntualmente (7:50 am) y colaborar teniendo un salón limpio y decorado (Si ganamos todas las semanas; al mes se le otorgará un premio al grupo)  Gracias por todo su apoyo  Atte: Profesor Juan Esparza.

1º Primaria sem. 22 al 26 de ene. 2018

TAREA 1°

Semana del 22 al 26 de enero 2018

***Si el alumno lleva trabajo pendiente favor de realizarlo***
***Favor de firmar las tareas en los trabajos realizados***
****Es importante que el alumno ponga fecha y valor en todos los trabajos****
*Es importantísimo que el alumno (a) cumpla con todas las tareas.

LUNES 22  *En pocas palabras ( libro páginas 32 a la 35)
*Español: Pega en español 3 recortes de objetos que inicien con la letra “g” y 3 con la letra “j”


MARTES 23   *Caligrafía: (Ejercicios en libreta blanca)         
                                                                                           

MIÉRCOLES 24  * Español: Escribe una carta personal ( basado en el ejemplo que el maestro proporcionará en la libreta)

JUEVES 25   *Matemáticas: Operaciones básicas (Ejercicios que el maestro proporcione)
Además, incluiremos un ejercicio para reforzamiento de lectura.

VIERNES 26      *CTE (No hay clases)                                                                                          

*****PROYECTO PLUS*****
De acuerdo al reglamento estamos trabajando en el proyecto PLUS ( P= puntualidad, L= limpieza, U= uniforme, S= salón de clases ) por lo tanto los alumnos deberán destacar en estos 4 aspectos para poder ganar; venir impecables a clase, los niños con su uniforme correspondiente: lunes, miércoles y viernes uniforme de gala, bien peinados y zapatos negros, martes y jueves uniforme deportivo y tenis completamente blancos; por otra parte las niñas los lunes, miércoles y viernes a parte de traer uniforme de gala deberán venir peinadas con cebolla y moño blanco grande y los martes y jueves con cola de caballo en trenza y moño amarillo grande.

A parte del uniforme deberán llegar puntualmente (7:50 am) y colaborar teniendo un salón limpio y decorado (Si ganamos todas las semanas; al mes se le otorgará un premio al grupo)  Gracias por todo su apoyo  Atte: Profesor Juan Esparza.

jueves, 18 de enero de 2018

4º Primaria sem. del 22 al 26 de ene. 2018

Semana del 22 al 26 de enero 2018

Tareas 4º primaria

Lunes 22 de enero: Realizar 10 poemas traer un librito con poemas.

Martes 23 de enero: Realizar errores de dictado 10 veces. Practicar dictado de todas las palabras de las listas.

Miércoles 24 de enero: Realizar en la libreta amarilla las 17 multiplicaciones pág.: 216 y 217 Bloque 3 librito guía Santillana de 2 y 3 cifras como el ejercicio 4 así se realizarán en la libreta de matemáticas. Trae para entregar el lunes 29 de enero.

Jueves 25 de enero: Realizar errores de dictado 10 veces. Terminar trabajos pendientes.

Viernes 26 de enero: Suspensión de clases Junta Consejo Técnico.

AVISO
Cumplir con el proyecto PLUS

3º Primaria sem. 22 al 26 de ene. 2018

Semana del 22 al 26 de enero 2018

Tareas 3º primaria

Lunes 22 de enero: Realizar su autobiografía (con fotos) engargolado, elaborarlo en computadora. Entregar el trabajo el lunes 29 de enero2018.

Martes 23 de enero: Realizar errores de dictado 10 veces. Traer el material en bolsitas que se necesitan de las páginas 223 y 225 libro Guía Santilla y traer frascos pequeños.

Miércoles 24 de enero: Realizar series del 7 al 700 de 7 en 7. Practicar tablas y divisiones.

Jueves 25 de enero: Realizar errores de dictado 10 veces. Hacer las palabras de la 251 a la 300 – 3 veces.

Viernes 26 de enero: Suspensión de clases Junta Consejo Técnico.

AVISO
Cumplir con el proyecto PLUS 

miércoles, 17 de enero de 2018

ENGLISH HOMEWORK, ELEMENTARY SCHOOL, FIRST AND SECOND GRADE.
DATE:  JANUARY  22TH – JANUARY 24TH

FIRST GRADE:

SUBJECT:                                                                          GRAMMAR

DATE OF DELIVERY:                                                       JANUARY 23TH

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:            3-03

INSTRUCTIONS:


Print, complete and paste on your notebook. Use the words. Remember to write the date and sign the task.





SUBJECT:                                                                          GRAMMAR

DATE OF DELIVERY:                                                      JANUARY 24th

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3-04


INSTRUCTIONS:
Read the letter. Complete the chart for Logan's home town. Use the words. Remember to write the date and sign the task.





SECOND GRADE:

SUBJECT:                                                                  SCIENCE

DATE OF DELIVERY:                                              JANUARY 23th

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:             3-03

INSTRUCTIONS:

Match the insects to the ways they harm or help. Remember to write the date and sign the task.






SUBJECT:                                                                           SCIENCE

 DATE OF DELIVERY:                                                      JANUARY 24th

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:            3-04

INSTRUCTIONS: 

Complete a letter to Lara about a yard you like. Remember to write the date and sign the task.




ENGLISH HOMEWORK, ELEMENTARY SCHOOL, THIRD, FOURTH, FIFTH AND SIXTH GRADE.
DATE: JAN 22TH.    –  JAN 25TH.       
THIRD GRADE:

SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                             JAN 22TH. TO JAN 25TH .     

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3-03

INSTRUCTIONS:

        MATCH :
1.                    CLOSE YOUR BOOK
2.                  STAND UP
3.                 PICK UP YOUR PEN
4.                SMILE
5.                WAVE
6.                SING
A)                HAPPILY
B)                 NERVOUSLY
C)                 QUICKLY
D)                CAREFULLY
E)                 FAST
F)                 LOUDLY
G)                SLOWLY
1._____________        2. ______________    3. ______________
4. ____________        5.______________     6.______________    


SUBJECT:                                                                             SCIENCE
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                               JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3 -04

INSTRUCTIONS:

GAS                ICE                  LIQUID          SOLID             WATER VAPOUR
COPY AND COMPLETE WITH THE KEY WORDS:
Metal is a _____________, it keeps its shape. Water is a ____________, it pours and flows. Air is a ______________, it is thin and light. Water is the only common substance found as a solid, a liquid and a gas on Earth. Solid water is called __________. _____________  ______________ in the air is water in the gas state.

SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                              JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3-05

INSTRUCTIONS:

Complete the sentences with the words in parenthesis.
1.     The bag is ________________ .  (heavy)
2.     She isn’t __________________ to lift it. (strong)
3.     The tortoise is ___________________ to catch the hare. (slow)
4.     The tortoise isn’t ___________________ to catch the hare.(fast)
5.     Paula is ________________ to reach the candy. (short)
6.     The candy isn’t ____________________ for Paula to reach. (low)

FOURTH GRADE:

SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                             JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3-03

INSTRUCTIONS:

COMPLETE THE INSTRUCTIONS:

TIE            GLUE         PUT           CUT           FOLD

HOW TO MAKE A FUNNY HAT  :
Take a large piece of newspaper.
 1.      ______________ the paper into a hat shape.
2.    ______________ Feathers and beads onto the hat.
3.    ______________ a hole into each side of the hat.
4.    ______________ 1 meter of elastic in half.
5.    ______________ the two pieces in the holes.
6.    ______________ the hat on your head!

SUBJECT:                                                                             SCIENCE
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                              JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3 -04

INSTRUCTIONS:

BACKBONE                      INVERTEBRATE               NUTRITION                  CELL                                                      NERVOUS SYSTEM                     VERTEBRATE



COPY AND COMPLETE WITH THE KEY WORDS:
All animals share common characteristics. Their bodies are made for many tiny _____________,they have a _________  _________that send messages around the body;  they get their _____________by eating other living things.  __________animals have a ________ . __________ animals do not have bones inside their bodies.  

SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                              JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3-05

INSTRUCTIONS:

Complete using how much or how many:
1.     _________________ flour do we have?
2.     _________________ sugar do we have?
3.     _________________ eggs do we have?
4.     _________________ milk do we have?
5.     _________________ bananas do we have?
6.     _______________ cans of soda do we have?
7.     _______________ bread do we have?
8.     _______________ oranges do we have?
9.     _______________ candies do we have ?
10. _______________ ice cream do we have?

FIFTH GRADE:
SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                         JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3-03

INSTRUCTIONS:

MATCH :
1.        GLOBAL WARMING WILL CAUSE.
2.       OCEANS WILL RISE SO.
3.       TOO LITTLE CAUSES DROGHTS.
4.       THERE WILL BE MORE POLLUTION.
5.       WE WILL CREATE LOTS OF TRASH

A)    SO WE WILL NEED TO SAVE WATER.
B)     THE POLAR ICE CAPS TO MELT.
C)     SOME CITIES ON THE COAST WILL BE UNDER WATER.
D)    SO WE NEED TO REUSE AND RECYCLE.
E)     SO WE NEED TO USE CARS LESS.
1._____________        2. ______________    3. ______________
4. ____________        5.______________            


SUBJECT:                                                                             SCIENCE
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                           JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3 -04

INSTRUCTIONS:

MATCH THE WORDS TO THE DEFINITIONS. WRITE THE WORDS IN THE CORRECT SPACE:
DISSOLVE        SUSPENSION   SOLUCION      PURE

1.   Describes a single substance, not mixed with anything else. _______________
2.   When the basic particles of a substance separate to become part of a solution ________________ .
3.   A mixture in which the particles of a solid spread out so well, they seem to “vanish” into a liquid _____________
4.    A cloudy mixture of solid particles in a liquid. _____________  

SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                              JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3-05

INSTRUCTIONS:

MATCH :
1.        FIND A PLACE
2.       ASK YOUR FAMIOLY AND FRIENDS
3.       TAKE PHOTOS BEFORE
4.       WORK HARD
5.       SEND THE PHOTOS TO THE NEWSPAPER
6.      WEAR OLD CLOTHES AND BRING GLOVES AND TRASH BAGS

A)    AND MAKE THE PLACE LOOK GREAT.
B)     BECAUSE IT’S DIRTY WORK.
C)      TO HELP US.
D)    SO THAT WE CAN SEE THE DIFFERENCE!
E)     THAT NEEDS CLEANING UP.
F)     SOME CITIES ON THE COAST WILL BE UNDER WATER.
G)    SO THAT EVERYONE WILL KNOW ABOUT OUR CLEAN UP
1._____________        2. ______________    3. ______________
4. ____________        5.______________     6. ______________        

   

SIXTH GRADE:

SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                              JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3-03

INSTRUCTIONS:

WRITE DEFINITIONS:

ADAPT _______________________________________
CAMOUFLAGE ______________________________________
ENVIRONMENT _____________________________________________________________________________________________________
PATTERN _____________________________________________________
SHAPE ___________________________________________
SURVIVE ______________________________________________



SUBJECT:                                                                             SCIENCE
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                              JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3 -04

INSTRUCTIONS:

ANALGESIC                 DOSE               SIDE-EFFECTS              ANTIBIOTICS               MEDICINES    




COPY AND COMPLETE WITH THE KEY WORDS:
Drugs are substances that people take to treat illness or change their mood. When they are used to treat illness, drugs are called __________. Penicillin and other _________ kill bacteria. Paracetamol is an _____________, which means it reduces pain. All drugs have _________. It is dangerous to take more than the correct __________ of a medicine or to take someone else’s medicine.   


SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 JAN 22TH  
DATE OF DELIVERY:                                             JAN 22TH. TO JAN 25TH .      

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         3-05

INSTRUCTIONS:

COMPLETE WITH THE CORRECT VERB FORMS.

The Log On Company has announced plans to cut down three square kilometers of trees in our local forest. This means that many birds. 1 (not-able-live)___________________ there any more because they 2 (not-able-build)­________________________________ their nests. Other animals, like foxes and raccoons , will lose their natural habitats, too, but these 3 (able-adapt) ___________________________ . They’ll live closer to our houses and eat food from our trash. If we don’t organize ourselves quickly, we 4 (not-able-fight)__________________________________against the company. Our plan is to build tree houses and live in them so that company 5 (not-able- cut down) ___________________________________ the trees. We think that this is the only way we 6 (able-protect) _______________________________________ the forest. We’ll send letters of protest to the government and we won’t move out of the forest until the Log On Company changes its mind.