viernes, 6 de octubre de 2017

ENGLISH HOMEWORK, ELEMENTARY SCHOOL, FIRST AND SECOND GRADE.
DATE: October 9th – October 12th

FIRST GRADE:

SUBJECT:                                                                          GRAMMAR

DATE OF DELIVERY:                                                       October 9th – October 12th

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-11

INSTRUCTIONS

Print and paste on your notebook. Rewrite the dialogue in the correct order. Remember to write the date and sign the task.



SUBJECT:                                                                           SCIENCE

DATE OF DELIVERY:                                                      October 9th – October 12th

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-12

INSTRUCTIONS:
Print and paste on your notebook. Using the key words. Remember to write the date and sign the task. 

What am I?
My _________ goes up,
My__________ go down,
I grow green___________ to catch the sun.
My_____________ bloom,
My_____________ appear,
I make new_________ to spread each year.
I am a____________!




























SECOND GRADE:

SUBJECT:                                                                            GRAMMAR

DATE OF DELIVERY:                                                       October 9th – October 12th

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-11

INSTRUCTIONS

Print and paste on your notebook. Complete a letter to Lara about your zoo and your favorite animals. Remember to write the date and sign the task. 


SUBJECT:                                                                           SCIENCE

 DATE OF DELIVERY:                                                      October 9th – October 12th

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-12

INSTRUCTIONS:
On your notebook write the names of some of the  different platns that grow around your school or home. Are they shrubs, vegetables, crops or trees? Remember to write the date and sign the task.

SUBJECT:                                                                           SCIENCE

 DATE OF DELIVERY:                                                      October 9th – October 12th

NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-13

INSTRUCTIONS:
Write on your notebook. Complete with the key words. Remember to write the date and sign the task.

1.- Plants are alive. They can ________ by making seeds.
2.- A ______________ is a large plant.




2º Primaria sem. 09 al 13 de oct. 2017

TAREA 2°

Semana del 9 al 13 de octubre

***Si el alumno lleva trabajo pendiente favor de realizarlo***
***Favor de firmar las tareas en los trabajos realizados***
****Es importante que el alumno ponga fecha y valor en todos los trabajos****
*Es importantísimo que el alumno (a) cumpla con todas las tareas.

LUNES  9 *Caligrafía: (Ejercicios en libreta blanca)
*Matemáticas: Realizar una maqueta en cascarón de huevo 35cm base por 50cm altura aprox. Sobre figuras geométricas en dimensión (prismas y pirámides)
Libro: cuerpos geométricos con fórmulas y trazos listo para armar ( 20 piezas y lo pueden adquirir en las papelerías grandes) fecha de entrega : viernes 13 de octubre

MARTES 10 *Ortografía: Escribe las palabras de la lista de la 126 a la 130 (8 veces cada una en la libreta naranja)

MIÉRCOLES 11 *Matemáticas geniales (libro página. 27 a la 30)

JUEVES  12   *Lectura: Leer La cigarra y la hormiga (páginas 30 a la 33 libro de español lecturas) Realizar un dibujo de lo aprendido en el formato que el maestro proporcione.

VIERNES 13  *Estudiar Matemáticas Santillana (todo el bloque 1)

*****PROYECTO PLUS*****
De acuerdo al reglamento estamos trabajando en el proyecto PLUS ( P= puntualidad, L= limpieza, U= uniforme, S= salón de clases ) por lo tanto los alumnos deberán destacar en estos 4 aspectos para poder ganar; venir impecables a clase, los niños con su uniforme correspondiente: lunes, miércoles y viernes uniforme de gala, bien peinados y zapatos negros, martes y jueves uniforme deportivo y tenis completamente blancos; por otra parte las niñas los lunes, miércoles y viernes a parte de traer uniforme de gala deberán venir peinadas con cebolla y moño blanco grande y los martes y jueves con cola de caballo en trenza y moño amarillo grande.

A parte del uniforme deberán llegar puntualmente (7:50 am) y colaborar teniendo un salón limpio y decorado (Si ganamos todas las semanas; al mes se le otorgará un premio al grupo)   Gracias por todo su apoyo       Atte: Profesor Juan Esparza.

1º Primaria sem. 09 al 13 de oct. 2017

TAREA 1°

Semana del 9 al 13 de octubre

***Si el alumno lleva trabajo pendiente favor de realizarlo*** 
***Favor de firmar las tareas en los trabajos realizados***
****Es importante que el alumno ponga fecha y valor en todos los trabajos****


*Es importantísimo que el alumno (a) cumpla con todas las tareas.
AGRADEZCO EL APOYO EN LA EXPOSICIÒN DEL CUENTO; FUE TODO UN ÈXITO
LUNES  9 *Caligrafía: (Ejercicios en libreta blanca)
*Lectura: Leer La orquesta de los animales (páginas 40 a la 43 libro de español lecturas)
Realizar un dibujo de lo aprendido en el formato que el maestro proporcione.

MARTES 10 *Ortografía: Escribe las palabras de la lista de la 26 a la 30 (8 veces cada una en la libreta naranja)


MIÉRCOLES 11 *Matemáticas geniales (libro página. 27 a la 30)

JUEVES  12   *Lectura: Leer El ratón Simón (páginas 44 a la 53 libro de español lecturas) Realizar un dibujo de lo aprendido en el formato que el maestro proporcione.

VIERNES 13   *Estudiar Matemáticas Santillana (todo el bloque 1)


*****PROYECTO PLUS*****
De acuerdo al reglamento estamos trabajando en el proyecto PLUS ( P= puntualidad, L= limpieza, U= uniforme, S= salón de clases ) por lo tanto los alumnos deberán destacar en estos 4 aspectos para poder ganar; venir impecables a clase, los niños con su uniforme correspondiente: lunes, miércoles y viernes uniforme de gala, bien peinados y zapatos negros, martes y jueves uniforme deportivo y tenis completamente blancos; por otra parte las niñas los lunes, miércoles y viernes a parte de traer uniforme de gala deberán venir peinadas con cebolla y moño blanco grande y los martes y jueves con cola de caballo en trenza y moño amarillo grande.

A parte del uniforme deberán llegar puntualmente (7:50 am) y colaborar teniendo un salón limpio y decorado (Si ganamos todas las semanas; al mes se le otorgará un premio al grupo)    Gracias por todo su apoyo       Atte: Profesor Juan Esparza.

4° Primaria sem. 09 al 13 de oct. 2017

Semana del 9 al 13 de octubre 2017

Tarea 4°

Lunes 9 de octubre: Separar en silabas las 50 palabras de la lista de ortografía.
Ejemplo: me – sa     pa – ya – so
                         En la libreta roja. 

Martes 10 de octubre: Hacer errores de dictado 10 veces. Practicar dictado.

Miércoles 11 de octubre: Elaborar un laboratorio para entregar el lunes 16 de octubre de: 10 sumas, 10 restas, 10 multiplicaciones, 10 divisiones y 10 problemas razonados - contestado.

Jueves 12 de octubre: Hacer errores de dictado 10 veces. Estudiar Bloque 1 Historia. 

Viernes 13 de octubre: Estudiar Bloque 1 – Matemáticas.

AVISO


Prepararse para exámenes bimestrales apoyar a estudiar a sus hijos. 

3° Primaria sem. 09 al 13 de oct. 2017

Semana del 9 al 13 de octubre 2017

Tarea 3°

Lunes 9 de octubre: Traer un abecedario.

Martes 10 de octubre: Hacer errores de dictado 10 veces. Practicar dictado.

Miércoles 11 de octubre: Elaborar un laboratorio para entregar el lunes 16 de octubre de: 10 sumas, 10 restas, 10 multiplicaciones, 10 divisiones y 10 problemas razonados - contestado.

Jueves 12 de octubre: Hacer errores de dictado 10 veces. Estudiar Bloque 1 Entidad donde vivo.

Viernes 13 de octubre: Estudiar Bloque 1 – Matemáticas.

AVISO


Prepararse para exámenes bimestrales apoyar a estudiar a sus hijos. 

jueves, 5 de octubre de 2017



      ENGLISH HOMEWORK, ELEMENTARY SCHOOL, THIRD, FOURTH, FIFTH AND SIXTH GRADE.
DATE: OCT 6th  – OCT 12th.  
THIRD GRADE:

SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th.  
DATE OF DELIVERY:                                                    OCT 6th . TO OCT 12th.   
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-13

INSTRUCTIONS:

MAKE SENTENCES COMPARATING:
e.g. A BUS IS LONGER THAN A CAR
1. GRANDMA IS _______________  THAN GRANDPA.
2. SNAKE IS _________________ THAN A MONKEY.
3. CAKE IS _________________ THAN A CAKE.
4. FISH IS _______________ THAN A CHICKEN.
5. _________________ IS HEAVIER THAN _____________
6. _______________ IS SMALLER THAN _______________
7. _______________ IS MORE POISONOUS _____________
8. _______________ IS MORE COLORFUL ______________


SUBJECT:                                                                             MATH
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th.  . 
 DATE OF DELIVERY:                                                      OCT 6th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-14

INSTRUCTIONS:  

COMPLETE THE CHART. ROUND EACH NUMBER TO THE NEAREST 10 AND 100

Round to the nearest 10
Round to the nearest 100
748


1291


6037


3659


2438


76502


54395


15742




SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th
DATE OF DELIVERY:                                             OCT 6th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-15

INSTRUCTIONS:

CIRCLE THE CORRECT WORD:


1.    Dolphins are bigger than humans. They / Their swim faster, too. They / There are intelligent animals, but humans are more intelligent.
2.    Lobsters are bigger than crabs. They´re / Their heavier, too. They / Their claws are bigger than crab´s claws, so lobsters are more dangerous than crabs.

FOURTH GRADE:
SUBJECT:                                                                             MATH
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th
DATE OF DELIVERY:                                                        OCT 6th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-13

INSTRUCTIONS:

Put these order starting with the smallest:
e.g.      1782955                 460400                   1278101
            460 400  <  1 278 101   <  1 782 955

493 751     610 028    4 901 122

7 400 321    3 912 249    3 934 007

14 321 111    380956   514 090 012

Put these order starting with the largest:
e.g.      1782955                 460400                   1278101
            1 782 955  >   1 278 101   >   460 400 

9 419 712     3 012 819    4 622 093

3 193 444     7 129 028    56 023 450

19 921 803     53 291 001   6 490 212

SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th
 DATE OF DELIVERY:                                                      OCT 6th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-14   

INSTRUCTIONS:  

COMPLETE THE STORY USING THE PAST TENSE OF THE VERB IN THE BOX.
       TAKE    SEE    LIVE   SHOUT   GO    WRITE   STOP   HEAR   SIT

Jake lived  in small house in Toronto. One day,  he ___________ for a walk to the park. Then, he _______ by a large tree and ____________ down on a bench. He ________ a piece of paper from his bag and he __________ a letter to his friend. Then, he __________ a loud noise from the tree. He _________ a girl at the top of the tree. “Help me” she _______________.


SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th
6DATE OF DELIVERY:                                          OCT 5th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-15

INSTRUCTIONS:

READ AND COMPLETE :  “EE”   “EA”   “IE”
MONKEYS ARE FR_____ TO GO WHERE THEY WANT IN INDIA. THEY _______T  FRUIT AND L_____VES FROM THE TR___S. BUT THEY LIKE TO TAKE P_____CES OF FOOD FROM  THE TURIST´S PICNICS. THEY ALSO ST_____L CAMERAS FROM BAGS. THEY ARE TH_____VES! PL____SE TAKE CARE OF YOUR THINGS!

FIFTH GRADE:
SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th
DATE OF DELIVERY:                                                       OCT 6th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-13

INSTRUCTIONS:

COMPLETE THE VERB CHART:

e.g. BE
WAS/WERE
BEEN

DID
DONE
FEEL

FELT

HAD


SLEPT



MET
RIDE


TRAVEL



SUBJECT:                                                                             MATH
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th
 DATE OF DELIVERY:                                                     OCT 6th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-14

INSTRUCTIONS:  

ANSWER THIS:

A)    0.413 X 10 =
B)    9.281 X 10 =
C)    5.116 X 10 =
D)   0.522 X 10 =
E)     1.017 X 10 =
F)     14.6 / 10 =
G)   81.7 / 10 =
H)   4.35 / 10 =
I)       0.6 / 10 =
J)      4.31 / 10 =

SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th
DATE OF DELIVERY:                                             OCT 6th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-15

INSTRUCTIONS:

CIRCLE THE CORRECT WORDS:
YOU SHOULD WATCH THIS BRILIANT/BRILLIANT MOVIE. GIORGIO VANTANI STARING/STARRING AS THE HERO IS FANTASTIC/FANNTASTIC AND ISABELLA SMITH IS REALY/REALLY GOOD AS THE DESIGNER/DESSIGNER WHO FALS/FALLS IN LOVE WITH HIM. IT´S FUNY/FUNNY AND INTERESTING/INTERRESTING – AND IT GAS A HAPY/HAPPY ENDING! DON’T MIS/MISS IT!

SIXTH GRADE:
SUBJECT:                                                                             MATH
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th
DATE OF DELIVERY:                                                         OCT 6th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-13

INSTRUCTIONS:

READ AND ANSWER THIS. WRITE AND APROXIMATE ANSWER AND AN EXACT ANSWER:
ADD 29.08 TO 38.44 __________________________________
WHAT IS THE SUM OF 235.88 AND 129.26? __________________
TOTAL 1.717 SUBSTRACT 5.097 ____________________
WHAT IS THE DIFFERENCE BETWEEN 700.63 AND 291.44 _______________________________
WHAT IS 26.35 LESS THAN 56.183__________________________


SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th
 DATE OF DELIVERY:                                                        OCT 6th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-14

INSTRUCTIONS:  

MAKE YOU OWN TIMELINE
A.    I was born in __________
B.     I learn to walk in __________ , when I was ________
C.     I learn to speak in __________ , when I was ________
D.    I started school in __________ , when I was ________
E.     I´ll learn to drive ________ , when I´m _______
F.     I’ll get married in __________ , when I’m  ________
G.    I´ll have a child in _________ , when I’m ________
H.    I´ll have a grandchild in _________ , when I’m ________
2006




SUBJECT:                                                                             GRAMMAR
DATE OF APPLICATION:                                                 OCT 6th
DATE OF DELIVERY:                                             OCT 6th . TO OCT 12th
NUMBER OF THE BIMONTH & HOMEWORK:         1-15

INSTRUCTIONS:

CIRCLE THE CORRECT WORDS:
When I was/am five, I fell off my bike
When I was seven, I learn/learned to play the guitar.
When I am fifteen, I visited/I´ll visit my cousin in France.
When I’m /I’ll be twenty-one, I’ll learn to fly a plane.
If I study/studied hard. I’ll pass my exams.
I send/I’ll send you a postcard if I go on vacation next month.